UKCS:CSS#1 – Megagloria apusului trecut

UKCS este una dintre cele mai mari comunitati publice de gaming din Marea Britanie.
Construita in jurul unor servere in special de CSS, TF2 si DoD al caror ‘sef’ este TC (UKCS President), aceasta comunitate are fani in toata Europa (si nu numai), reusind performanta de a aduna in mod constant donatii in bani de la jucatori din intreaga lume.

TC este unul dintre cei mai buni programatori de plugin de administrare, in anii de inceput ai CSS fiind un deschizator de drumuri in facilitati si efecte ce astazi par banale multora.
Din nefericire, pluginurile sale nu sunt publice, fiind gasite doar pe serverele comunitatii UKCS.

Serverul UKCS:CSS#1 este de multi ani printre primele locuri in lume ca numar de jucatori, un motiv in plus pentru a face o scurta analiza a modului de functionare a acestui server.

Setarile serverului:

  • sistem de operare: Linux
  • tickrate 66
  • sv_maxrate: 100000
  • sv_minrate: 25000
  • sv_maxupdaterate: 66
  • sv_minupdaterate: 30
  • sv_maxcmdrate: 66
  • sv_mincmdrate: 30
  • slots: 62

Analiza va fi facuta pentru momentul in care erau 60 jucatori pe server.



Modul in care se comporta serverul il voi analiza din compararea parametrilor de functionare de la inceputul si sfarsitul unei runde.

  1. la inceputul rundei se observa o dramatica scadere a fps-urilor serverului (parametrul sv) fata de cele de la sfarsitul rundei; la inceputul rundei acestea scad chiar si sub valoarea tickrate-ului.
  2. numarul update-urilor primite de un jucator la inceputul unei runde scad dramatic (15.7/s), pentru a-si reveni spre mijlocul rundei.
  3. valoarea ping-ului, pentru toti jucatorii, la inceputul rundei fata de valoarea de la sfarsitul rundei este procentual mult mai mare.

Toate aceste cifre, din analiza lor comparata, indica o supraincarcare evidenta a procesorului pe care functioneaza serverul.
Desi serverul este profesional, lipsa de suport multicore pentru partea de server a CSS-ului este in mod clar o pierdere pentru calitatea jocului si un minus pentru Valve.

Consecinte:
In prima parte a rundelor animatia, simularile si tirul armelor vor avea mult de suferit.
Aceste efecte, cumulate cu o configuratie mai modesta a computerului unui jucator, conduc la o experienta destul de neplacuta.

Sugestii:
In mod clar reducerea numarului de sloturi este singura optiune pentru aceste probleme, un numar de 50 sloturi atenuind probabil in mod semnificativ efectele nedorite.

Concluzii:
Beneficiind de o comunitate foarte mare de fani, serverul este extrem de populat in ciuda problemelor sale evidente.
Trecerea CSS pe noul engine n-a facut decat sa inrautateasca situatia, dar nu pare sa fi descurajat fanii.
Ne putem astepta oricind ca TC, beneficiind de sprijinul financiar al fanilor, sa anunte achizitionarea unui nou hardware pentru server, care nu ar putea decat sa aiba un mega-ultra procesor.
Pina atunci nu ar strica sa faceti o vizita pe acest server din Albion.

Tags:

About sphinx